Text: Tambah BesarText: AsalText: Tambah Kecil

Hubungi Kami

Setiausaha Kerajaan Negeri
Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri
Tingkat 20 , Wisma Bapa Malaysia
Petra Jaya, 93502 Kuching
Sarawak

Tel  :+6082-441957
Fax :+6082-441677


© Hak Milik Jabatan Ketua Menteri Sarawak 2016

Topik Popular
Pengenalan JKM
Borang permohonan penyelidikan
Direktori staf JKM


Pautan
Portal Rasmi Kerajaan Malaysia
Portal Rasmi Kerajaan Negeri Sarawak
Kemaskini Pada: 23 08 2017
Versi 8.0.2
1149625
Piagam Pelanggan Piagam Pelanggan
1.

Mengisi kekosongan jawatan di bawah bidang kuasa Setiausaha Kerajaan Negeri Sarawak dalam tempoh 90 hari bekerja selepas tarikh tutup iklan.

2.

Mengeluarkan keputusan peperiksaan yang sah dalam tempoh TIGA (3) bulan daripada tarikh peperiksaan dan sijil dalam tempoh SATU (1) bulan selepas keputusan peperiksaan. 

3.

Memberi maklum balas terhadap kertas cadangan perjawatan/penstrukturan semula 21 hari bekerja dari tarikh penerimaan. 

4.

Memaklumkan keputusan peperiksaan bagi pengesahan dalam jawatan dan Peningkatan Secara Lantikan (PSL) 3 bulan dari tarikh peperiksaan.

5.

Memaklumkan keputusan tuntutan bayaran balik / pembiayaan kos rawatan perubatan dari 7 hari bekerja tarikh permohonan diterima. 

6.

Memaklumkan keputusan permohonan pinjaman (kecuali pinjaman perumahan) dari 7 hari bekerja tarikh penerimaan permohonan.

7.

Mencapai purata markah penilaian pelanggan luaran terhadap penyampaian khidmat nasihat, ceramah atau taklimat Unit Pemodenan Perkhidmatan Negeri sekurang-kurangnya 80%.

8.

Memproses dan memaklumkan keputusan permohonan peralatan ICT standard dan perisian pakej kepada agensi dalam masa lima (5) hari bekerja dari tarikh permohonan.

9.

Memproses bil pembekal yang lengkap dalam tempoh tujuh (7) hari

10.

Memaklumkan agensi klien mengenai senarai Projek Pembangunan Pembiayaan Negeri yang telah diluluskan dalam tempoh masa empat belas (14) hari bekerja dari tarikh penerimaan keputusan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN).

11.

Memberi Maklumbalas khidmat nasihat protocol berbentuk lisan dalam tempoh satu (1) hari bekerja dan sekiranya melalui koresponden dalam masa satu (1) hingga tiga (3) hari bekerja dari tarikh pertanyaan/ permohonan diterima.

12.

Memproses Permohonan MRP negeri untuk kelulusan YAB Ketua Menteri dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja 

13.

Laporan audit dikeluarkan dalam tempoh 15 hari bekerja selepas Exit Conference

14.

Memastikan urusan tapisan keselamatan pelawat dikendalikan dalam masa tidak melebihi dua (2) minit tertakluk kepada kepada maklumat yang lengkap.

Memberi Maklumbalas khidmat nasihat protocol berbentuk lisan dalam tempoh satu (1) hari bekerja dan sekiranya melalui koresponden dalam masa satu (1) hingga tiga (3) hari bekerja dari tarikh pertanyaan/ permohonan diterima.